سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


منبر یادگاری در مسجد پیامبر + عکس

 یکی از مکانهای مقدّس در مسجدالنبی، محلّ منبر رسول خداصلی الله علیه وآله است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، در روایات آمده است که پیامبر در آغاز با تکیه بر درخت خرما، به ایراد خطبه می‏‌پرداخت، یکی از اصحاب پیشنهاد ساختن منبری را داد تا رسول خداصلی الله علیه وآله روی آن بنشیند تا هم مردم او را ببینند و هم آن حضرت از ایستادن خسته نشود. 

منبر یادگاری در مسجد پیامبر + عکس - www.taknaz.ir
این منبر دارای سه پلّه بوده است. منبر رسول خداصلی الله علیه وآله هشت بار نوسازی شده هر بار در جای پیشین خود قرار داده شده است.

منبری که در حال حاضر وجود دارد منبری است که سلطان مراد عثمانی در سال 999ه . ق. دستور ساخت و نصب آن را داد. این منبر دارای دوازده پلّه است و یک اثر ارزشمند هنری است. همچنین محراب در محلّی ساخته شده است که رسول خداصلی الله علیه وآله در آنجا نماز می‏گزارد. و در اینکه محلّ نماز آن حضرت همین محراب فعلی است تردیدی نیست. زمانی که ولید دستور توسعه مسجد را داد و عمر بن عبدالعزیز آن را اجرا کرد، بر جایگاه نماز رسول خدا محرابی ساخته شد. محراب‏های دیگری نیز که محلّ نماز برخی خلفا بوده در مسجد ساخته شده است. 


منبر یادگاری در مسجد پیامبر + عکس - www.taknaz.ir


منبر یادگاری در مسجد پیامبر + عکس - www.taknaz.ir


منبر یادگاری در مسجد پیامبر + عکس - www.taknaz.ir
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:مذهبی,دینی,قرآنی,دانستنیهای مذهبی,دانستنیهای قرآنی,نکات قرآنی,ائمه معصومین,پیامبران,امامت و لایت,اصول دین,فروع دین, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
با سلام خدمت شما کاربران گرامی! از اینکه به این وبلاگ سر زدید بی نهایت سپاسگذاریم و امیدوارم که لحظات خوب و جذابی را در هنگام بازدید از این وبلاگ داشته باشید. من میثم جعفری اریسمانی متولد 1360 ، متولد و ساکن شهرستان نطنز و فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی می باشم و این وبلاگ را با هدف سرگرم شدن شما عزیزان ایجاد کردم که امیدوارم بتوانم در این راستا گامهای مفید و مؤثری را بردارم انشاء الله.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to funweb.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

باکس هوشمند ام دی پارس